horgászat,peca

1 dl tej
5-6 db nagyobb burgonya

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Első lépésként a megfogott halat tisztítsuk meg és egy tálban sózzuk be. Tegyük félre fél órára, hogy a só jól átjárhassa. A pihentetés elteltével, vegyünk kézbe egy éles kést, amivel az irdalásokat fogjuk végezni. 3-4 mm-enként ejtsünk vágásokat a halhúson, mindkét oldalon, a gerincre merőlegesen.

A fokhagymázást kétféleképpen végezhetjük. Használhatunk fokhagymakrémet, melyet a kereskedelmi forgalomban bármelyik boltban beszerezhetünk, így megspóroltuk a bajlódást a gerezdekkel. Ha kész krémet használunk, akkor figyelembe kell vennünk, hogy a bolti krém sót is tartalmaz! Amennyiben a gerezdeket fokhagymapréssel saját magunk sajtoljuk, az előzetesen felhasznált só mennyiségével nem kell törődnünk, csak azzal, hogy a gerezdek sokkal intenzívebb fokhagyma ízt és illatot adnak a halnak, ne vigyük túlzásba használatukat.

Alaposan dörzsöljük az irdalások mélyébe a fokhagymapépet vagy krémet.

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Szórjuk meg a halat paprikás fűszerkeverékkel. Aki szereti, használhat csipetnyi erős paprika őrleményt is.

A fokhagymával, sóval és fűszerekkel jól bedörzsölt halakat helyezzük egy tányérra, és rakjuk be a hűtőszekrénybe néhány órára, hogy a pác jól átjárhassa. Miután a hűtőből kivettük, hagyjuk 15-20 percig szobahőmérsékleten állni.

A lisztet - én rétest használok -, amivel a pácolt halakat bevonom, egy nejlonzacskóba teszem.

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Aztán beleteszem a halat és egy kis levegőt is a zacskóba fogva, összerázom az egészet. Azért nem tányérba teszem a lisztet, hogy a halak megforgatásakor ne ragadjon a kezemre egy lisztlabda. A liszt így is mindenhol egyenletesen befedi a halat.

A kisült halakat helyezzük tányérra, amire előzetesen nedvszívó szalvétát terítettünk, hogy a felesleges olajat felszívja. Köretként burgonyapürét kínálhatunk, díszítésként paradicsomot, kaporlevelet.

Rácson sült keszeg

Az előző recepthez szorosan kapcsolódik ez az alábbi, mert elkészítési módja nagyon hasonló hozzá.

A halakat irdalás után fűszerezzük, só, fűszerkeverék és fokhagyma felhasználásával. Kis ideig pihentetjük, hogy a fűszerek jól átérleljék a halat. Eddig az elkészítés módja azonos volt az előző receptével.

A változás annyi, hogy a halakat szabad tűz felett, faszén parázson sütjük meg, illetve, hogy a halak tetejére füstölt szalonna csíkokat helyezünk. Ha a halak egyik oldala megsült, akkor vegyük le a szalonna csíkokat és fordítsuk meg a halakat, majd helyezzük a szalonnát vissza.

Jó étvágyat kívánunk!

Oldal: Sültkeszeg
horgászat,peca - © 2008 - 2024 - horgaszszat.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap